Activiteiten

Er worden in het Schelfhorstpark diverse activiteiten & evenementen georganiseerd zoals:

De winterloop is een gezellige hardloopwedstrijd voor jong en oud in het Schelfhorstpark in Almelo.

De KidsRun van 2 kilometer, voor kinderen tot 13 jaar, gaat over 2 rondes van 1km door het Schelfhorstpark. De deelnemers aan de 4 kilometer en 10 kilometer lopen rondes van 2 kilometer rondom en door het Schelfhorstpark.

Tijdens de loop is er op verschillende punten in het park muziek. Op het middenterrein is vertier voor jong en oud en koek en zopie. Na de loop is er sportdrank en een stuk fruit voor de lopers. Loop mee, of kom gezellig kijken!

Wandelfit

Elke woensdagochtend van 10 tot 11 uur is er in en bij het Schelfhorst park Wandelfit van Recreatiesport Almelo. Er is een groep die een uur wandelt en een groep die een korte wandeling maakt met oefeningen in het park. We starten bij Huize Friso woensdagochtend om 10.00 uur en gaan na afloop gezamenlijk koffie drinken.

informatie via: www.recreatiesportalmelo.nl/wandelfit/  of mail ons via  wandelfit@recreatiesportalmelo.nl

Motoriekroute

Elke dinsdag wordt er vanaf 10.00 uur drie kwartier getraind onder begeleiding van een fysiotherapeut van Fysiotherapie Het Schol

Iedereen kan deelnemen op zijn eigen niveau. “Wij geven de training, kijken wat iemand kan. De oefeningen bij de toestellen kunnen we aanpassen op ieder niveau. We geven daarbij beweegadvies en als het wenselijk is, nodigen we ze uit voor een behandeling in de praktijk.”

Het Historisch Festival Almelo is een uniek evenement. Tijdens het festival kun je het tentenkamp te bezoeken. Daarnaast wordt een speciaal Kinderplein ingericht met tal van activiteiten en zijn er diverse muziekoptredens en workshops. Alle activiteiten hebben natuurlijk een historisch tintje.  Het hoogtepunt van het festival is de Slag om Ruigenrode waarbij re-enactors met het nodige kanongebulder een veldslag naspelen in Napoleontische stijl.

Op zaterdag 8 juni zal Heavenz Festival weer neerdalen in het Schelfhorstpark. Zoals jullie van ons gewend zijn, zullen je favoriete nationale DJ’s klaarstaan op de Heavenz mainstage! Even toe aan het oude vertrouwde? Neem een kijkje bij de ”CLASSIC Area” voor de beste old-school Hip Hop en R&B.

Op zaterdag 6 juli 2024 wordt de 16e editie van het spectaculaire muziek festival gehouden.

HOBNOB is hét GRATIS pop/rockfestival in Twente en is toegankelijk voor iedereen. Het wordt jaarlijks, op de eerste zaterdag in juli, gehouden in het Schelfhorstpark in Almelo.

Het enthousiast team met nieuwe ambities, veel ideeën en bovenal onmeunig veel energie is inmiddels gestart met het organiseren van deze 16e editie.